• Escoltar

I Jornada PRL i Empresa

I Jornada PRL i Empresa. Teletreball: Organització i Riscos Laborals

08/05/2015

Els Estudis d’Economia i Empresa de la UOC organitzen la I Jornada PRL i Empresa sota el títol Teletreball: Organització i riscos laborals que tindrà lloc el divendres 8 de maig.

En el marc de les polítiques dels nous usos del temps laboral i personal, el teletreball emergeix com una mesura de modernització i racionalització dels temps de treball que ofereix als treballadors major flexibilitat en el desenvolupament de les seves tasques, sense reduir la productivitat i la qualitat de la feina desenvolupada, ni afectar a les seves retribucions.

El teletreball es presenta com una alternativa a la presencialitat total del treballador en el lloc de treball però ofereix moltes d’altres avantatges com són: l’orientació del treball cap als resultats, una oportunitat d’inserció laboral cap a col·lectius amb necessitats especials o la reducció dels temps de desplaçament entre d’altres.

PROGRAMA:

09:00 / 09:15      Recepció i recollida de documentació

09:15 / 09:30      Presentació i inauguració de la jornada

Xavier Baraza. Director del Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals de la UOC.

Jordi Miró i Meix. Director General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.

Marta Aymerich. Vicerectora de Recerca i Planificació de la UOC.

09:30 / 10:30      Conferència

Presentació:

Mar Sabadell. Professora del Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals de la UOC.

Conferència:

"L'altre costat de les tecnologies: el tecnoestrès"

Ponent:

Merche Ventura

Professora del Departament d’Educació de la Universitat Jaume I de Castelló. Investigadora del Grup WONT de Prevenció Psicosocial.

10:30 / 11:00      Coffee Break

11:00 / 12:15      Taula Rodona (I): El teletreball i els seus riscos laborals

Moderadora:

Àngels Fitó. Directora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC.

Participants:

César Sánchez. Director de l’Oficina de Prevenció de Riscos Laborals a Foment del Treball.

Loly Fernández. Responsable de Salut Laboral de Comissions Obreres (CC.OO.) de Catalunya.

Carmen Toril. Cap de l’àrea de Seguretat i Salut de la Direcció General de la Inspecció de Treball del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.

José Miguel de la Dehesa. Director del Àrea de Persones i Responsabilitat Social de la UOC.

12:15 – 12:30     Descans

12:30 – 13:45     Taula Rodona: Cap a on va la recerca en PRL?

Moderadora:

Marta Aymerich. Vicerectora de Recerca i Planificació de la UOC.

Participants:

Guillermo Garcia. Professor del Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Eva Rimbau. Professora del Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals de la UOC.

Ramon Ferrer. Professor del Departament de Metodologia de les Ciències del Comportament de la Universitat de Barcelona.

Carmen Soler. Professora del Màster Oficial en Prevenció de Riscos Laborals de la Universitat Miguel Hernández d’Alacant.

13:45 / 14:00      Conclusions i tancament de la jornada

Mar Sabadell. Professora del Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals de la             UOC.

Xavier Baraza. Director del Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals de  la             UOC.

Àngels Fitó. Directora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.