Importants mitjans de comunicació concedeixen a la UOC el Premi Vodafone de Periodisme

El rector ha recollit el guardó aquest migdia al Teatro Real de Madrid.

23/11/2015
Anna Torres

La Fundació Vodafone Espanya ha lliurat avui els premis de periodisme als periodistes Rebeca Arroyo, José Manuel Nieves i Ignacio del Castillo i a les universitats UOC i UNED. El jurat, format per professionals de mitjans de comunicació de prestigi reconegut, ha valorat especialment les dues àrees de recerca i activitat més significatives de la UOC: la societat de la informació i del coneixement i l'aprenentatge virtual (e-learning). Aquest premi, dotat amb 20.000 euros, s'atorga als professionals i entitats que han destacat en la difusió de treballs sobre aspectes relacionats amb els nous sistemes d'informació i comunicació i les seves aplicacions.

El rector, Josep A. Planell, ha recollit el guardó aquest migdia a l'acte de lliurament dels XV Premis de Periodisme que ha tingut lloc al Teatro Real de Madrid. La UOC ha rebut el Premi Especial a la Trajectòria Professional. El jurat reconeix la tasca de la primera universitat a la xarxa, dissenyada des del principi amb un model educatiu de qualitat 100% en línia. Fa 20 anys que la UOC forma les persones al llarg de la vida i contribueix al seu progrés i al de la societat en conjunt, amb un model educatiu de referència internacional que es basa en la personalització i l'acompanyament de l'estudiant mitjançant les noves tecnologies de la informació i de la comunicació. Actualment, és la primera universitat en línia de l'Estat espanyol en nombre de graduats (més de 58.000) i la segona universitat amb més estudiants de Catalunya (més de 52.500).

Premi a un Professional de la Comunicació per a Rebeca Arroyo

El Premi a un Professional de la Comunicació ha estat concedit a Rebeca Arroyo, llicenciada en Periodisme per la Universitat Complutense de Madrid. És periodista a Europa Press des de 2008, on actualment és redactora especialitzada en el sector de telecomunicacions i empreses tecnològiques. Rebeca exerceix la tasca periodística des de 2005, prèviament va exercir les seves funcions a Reuters i El Periódico de Extremadura. El jurat premia així la seva trajectòria professional, el rigor informatiu i la dedicació al sector de les telecomunicacions.

Premi Online ex aequo a José Manuel Nieves i Ignacio del Castillo

Pel que fa a la categoria Premi Online, creada per reconèixer el professional o mitjà que ha destacat per la difusió de la comunicació a través de nous canals alternatius, el premi ha recaigut ex aequo en José Manuel Nieves i en Ignacio del Castillo.

José Manuel Nieves, fundador d'ABC Informática el 1995, és periodista especialitzat en ciència i noves tecnologies i va ser el responsable de la creació, el disseny, la posada en marxa i la direcció de la primera edició digital del diari ABC. És, des de fa 9 anys, professor de periodisme digital i ha estat divulgador referent de ciència i tecnologia en programes i informatius de ràdio i televisió.

Ignacio del Castillo es dedica a la informació periodística sobre tecnologia i economia des de fa més de 22 anys. Forma part de la plantilla del diari econòmic Expansión des de 1988, i és un dels periodistes més veterans de l'Estat espanyol en la informació sobre el sector de les telecomunicacions. La seva tasca diària significa un seguiment exhaustiu de l'actualitat informativa abordada des de diferents punts de vista, amb una especial capacitat crítica i d'anàlisi del mercat i les seves relacions corporatives i reguladores.

Premi Especial a la Trajectòria Professional: UOC i UNED

A més de la UOC, el jurat ha reconegut la tasca de la UNED. Creada el 1972, és la universitat pública més gran de l'Estat espanyol i una de les més extenses d'Europa, amb 240.000 estudiants. Veu premiada la seva tasca per l'esforç d'adaptació constant, que ha permès a milers d'alumnes accedir a una educació universitària gràcies a la integració de les noves tecnologies en l'ensenyament, i també pels esforços adreçats als universitaris amb discapacitat i la gent gran.

El jurat està compost per professionals de prestigi reconegut en el món del periodisme:

• Javier García Vila, director general de l'agència Europa Press
  • Mayte Alcaraz, sotsdirectora d'ABC
  • Carmen del Portillo, directora d'Economia de l'agència EFE
  • Carmen del Riego, presidenta de l'Associació de la Premsa de Madrid
  • Ana Isabel Pereda, directora d'Expansión
  • Jorge Rivera, director de Cinco Días
  • Joan Tomás Delgado, redactor en cap d'Economia d'El Mundo
  • Miguel Jiménez, redactor en cap d'Economia d'El País
  • José Manuel Huesa, director general de Servimedia
  • Manuel Campo Vidal, president de l'Acadèmia de Televisió
  • José Antonio Carrizosa, director del Diario de Sevilla

Fundació Vodafone

Institució sense ànim de lucre que contribueix a impulsar la innovació i l'ús de les TIC per a millorar la qualitat de vida de les persones i, especialment, dels col·lectius vulnerables. Desenvolupa projectes d'innovació tecnològica que faciliten la vida a persones amb discapacitat i persones grans, principalment. Promou programes de formació en TIC per a promoure l'autonomia personal i la inserció social i laboral d'aquestes persones. Contribueix a la difusió de les telecomunicacions en la societat mitjançant publicacions i informes.

Enllaços relacionats