La UOC organitza un webinar sobre l'aprenentatge inclusiu i enriquidor a les aules

Alexandra Sedlovskaya, de la Harvard Business School, impartirà el seminari

Alexandra Sedlovskaya, de la Harvard Business School, impartirà el seminari. (Foto: Christin Hume a Unsplash)

20/10/2021
Redacció

L'esdeveniment s'emmarca dins de l'aposta de la universitat per a la millora de la gestió i l'atenció a la diversitat

La UOC organitza el webinar “Com crear un entorn d'aprenentatge virtual inclusiu”. Aquest seminari formatiu explorarà, a partir de la investigació i la pràctica, enfocaments pedagògics per crear una aula inclusiva en línia que permeti avançar en l’aprenentatge individual. Des del webinar, que se celebrarà el 3 de novembre, es volen donar eines per gestionar i aprofitar els beneficis de la diversitat a les aules digitals.

La doctora en psicologia social per la Universitat de Yale, Alexandra Sedlovskaya, serà l’encarregada de dur a terme el webinar. Sedlovskaya és directora associada del C. Roland Christensen Center for Teaching and Learning de la Harvard Business School. La seva tasca és dissenyar i executar investigacions relacionades amb la gestió de l’educació i les pedagogies que donen suport a l’aprenentatge centrat en els participants.

Aposta per la inclusió

Aquest esdeveniment respon a l’aposta de la UOC per a la millora de la gestió i l’atenció a la diversitat a les aules. L’acte s'emmarca dins del projecte europeu E-Inclusion, un projecte que reuneix un Consorci europeu format per sis partners i que té el suport de la  Unió Europea a través del seu programa Erasmus+. La UOC és una de les quatre universitats que forma part d’aquest consorci d’investigació sobre l’atenció a la diversitat. .

El projecte E-Inclusion té com a objectius fomentar la inclusió a les aules en les institucions educatives i donar suport als educadors en la implementació de models inclusius d’educació digital en entorns combinats i híbrids. A més, el projecte vol que la transició accelerada a l’educació digital no exclogui els grups vulnerables i pretén examinar i multiplicar les oportunitats de la tecnologia per desvincular l'estatus social i econòmic de l’educació superior.

El webinar va destinat principalment a professorat propi, professorat col·laborador, tutors i a qualsevol persona que treballi o tingui contacte amb estudiants i donarà eines per gestionar i aprofitar els beneficis de la diversitat a les aules digitals.

Aquesta recerca de la UOC afavoreix la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) 3 (salut i benestar), 4 (educació de qualitat) i 10 (reducció de desigualtats).

La recerca i innovació (R+I) de la UOC contribueix a solucionar els reptes a què s'enfronten les societats globals del segle xxi, mitjançant l'estudi de la interacció entre la tecnologia i les ciències humanes i socials, amb un focus específic en la societat xarxa, l'aprenentatge en línia i la salut digital. Els més de 500 investigadors i investigadores i els 51 grups de recerca s'articulen entorn dels set estudis de la UOC i dos centres de recerca: l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) i l'eHealth Center (eHC).

A més, la Universitat impulsa la innovació en l'aprenentatge digital a través de l'eLearn Center (eLC) i la transferència de coneixement i l'emprenedoria de la comunitat UOC amb la plataforma Hubbik.

Els objectius de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides i el coneixement obert són eixos estratègics de la docència, la recerca i la innovació de la UOC.

Més informació: research.uoc.edu #25anysUOC