El primer Congrés d'Economia Feminista a Barcelona obre el període d'inscripcions

La trobada internacional és un referent en els estudis d'economia feminista a l'Estat espanyol i a Llatinoamèrica. (Foto: Yan Krukau / Pexels)

27/01/2023
Redacció

La trobada internacional, organitzada per l'Ajuntament de Barcelona i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), és un referent en els estudis d'economia feminista a l'Estat espanyol i a Llatinoamèrica, i enguany se centrarà en la dimensió digital de l'economia feminista

El congrés tindrà lloc del 16 al 18 de març a la Nau Bostik, i el període d'inscripcions es mantindrà obert fins al dia 1 de març

La trobada comptarà amb la presència de noms destacats en l'àmbit de l'economia feminista com Flora Partenio, Sasha Costanza-Chock, Yayo Herrero o Alex Hache

Barcelona acollirà, per primera vegada, del 16 al 18 de març del 2023 a la Nau Bostik, el Congrés d'Economia Feminista. L'esdeveniment, que arriba a la seva 8a. edició, està organitzat per l'Ajuntament de Barcelona i el grup de recerca DIMMONS, de la UOC, en el marc de la Càtedra Barcelona UOC en Economia Digital (Càtedra_Oberta), i tindrà com a objectiu enfortir el vincle entre el món acadèmic i l'entramat socioeconòmic de la ciutat. La trobada internacional és un referent en els estudis d'economia feminista a l'Estat espanyol i a Llatinoamèrica.

En aquesta edició, el congrés se centrarà en la dimensió digital de l'economia feminista, prestant especial atenció a les lectures que es fan des de la teoria feminista de la tecnologia, l'economia digital i la digitalització de la vida. Per tant, s'hi tractaran set eixos temàtics: tecnologies i economies digitals, macro (crisis, ecofeminismes, salut global i treball), micro (alternatives i transicions organitzatives), violències, cures, polítiques públiques, i epistemologies i metodologies feministes.

L'economia feminista sempre ha pretès ser, més enllà d'un corrent de pensament econòmic, un marc transformador. Per aquest motiu, el congrés acollirà una diversitat de formats i propostes per fomentar l'intercanvi acadèmic i la confluència d'agents socials i econòmics, i també serà un espai d'experimentació digital amb una datató centrada en les violències masclistes.

Per fomentar el debat i compartir experiències sobre la matèria, la trobada comptarà amb la presència de noms destacats en l'àmbit de l'economia feminista, com Flora Partenio, activista feminista argentina i integrant de la Red de feministas del Sur Global DAWN; Sasha Costanza-Chock, que investiga i dissenya sobre moviments socials a les xarxes i justícia en els processos de disseny; Yayo Herrero, antropòloga, professora i activista ecofeminista; Alex Hache, ciberfeminista i membre de Donestech, o Catherine D'Ignazio, professora del MIT, directora del Data + Feminism Lab i una de les veus de referència internacional en l'activisme feminista de dades.

Totes les persones que vulguin participar o assistir a les sessions o activitats programades dins el VIII Congrés d'Economia Feminista, sigui en format presencial o virtual, s'hi hauran d'inscriure prèviament aquí. Les inscripcions finalitzen el dia 1 de març.

L'economia feminista és una branca de l'economia que ha fet contribucions de pes en l'anàlisi, des de la teoria feminista, del model econòmic i la globalització. S'ha qüestionat la figura de l'homo economicus, el sistema i la distribució del treball de cures, promovent la sostenibilitat mediambiental i la transversalitat de gènere a les institucions públiques i les polítiques econòmiques, entre d'altres.

Aquest esdeveniment afavoreix els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) 5, igualtat de gènere, 8, treball digne i creixement econòmic, i 10 reducció de les desigualtats.

La recerca i innovació (R+I) de la UOC contribueix a solucionar els reptes a què s'enfronten les societats globals del segle XXI mitjançant l'estudi de la interacció de la tecnologia i les ciències humanes i socials, amb un focus específic en la societat xarxa, l'aprenentatge en línia i la salut digital

Els més de 500 investigadors i investigadores i els 51 grups de recerca s'articulen entorn dels set estudis de la UOC, un programa de recerca en aprenentatge en línia (e-learning research) i dos centres de recerca: l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) i l'eHealth Center (eHC).

A més, la Universitat impulsa la innovació en l'aprenentatge digital mitjançant l'eLearning Innovation Center (eLinC), i la transferència de coneixement i l'emprenedoria de la comunitat UOC amb la plataforma Hubbik.

Els objectius de l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i el coneixement obert són eixos estratègics de la docència, la recerca i la innovació de la UOC. Més informació: research.uoc.edu.

Enllaços relacionats